6 november 2012

STICKAD MÖSSA

 
Till dagens symöte på Husmorsskolan visar jag upp en mössa jag stickade förra vintern, efter mönster från DROPS. Mönstret är egentligen till ett pannband men jag valde att förlänga uppåt så den blev en mössa istället. Nu ska den bara fodras med ett fleecelager, så den inte sticks och så inte vinden kommer in i håret ändå. Om ni undrar varför det inte är gjort än, så blev inte mössan så stor som den skulle och jag har därmed ingen användning för den, därav bristande motivation. Så kan det gå...:-) Förhoppningsvis blir någon med mindre huvud glad för den när den är klar i alla fall!

4 kommentarer:

  1. Bra idé förlänga ett pannband. Skulle passa på min dotter som innehar värsta knappnålshuvudet.

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev! Jag fattar bristen på inspiration - been there, done that! ;)

    SvaraRadera
  3. Väldigt snygg mössa du gjort dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ann-Sofie: Tack! Om den bara hade passat...:-)

      Lillstrumpan: Tack. Hoppas den återkommer!

      Borgmästaren: Ja, tycker att pannband är ett överskattat plagg, om än snyggt!

      Radera