25 november 2012

POLITIKERPORTRÄTT



Jag bjuder så här på söndagskvällen på en liten...Reinfeldt! En oljemålning på duk uppspänd på block, 15 cm x 15cm x 3,5 cm. Tanken är att det ska bli fler mini-porträtt i serien, kanske ett fortsatt politikertema, eller något helt annat. Jag kommer att välja människor jag känner för att porträttera och som jag tycker gör sig på duk helt enkelt. Det ligger inte alltid någon tanke bakom mina målningar utan det andan faller på, blir det! Möjligheten att rama in skapelsen finns ju också, eller om man vill ha den som den är!

PS. Missa inte adventskalendern här på bloggen, som startar om bara några dagar, nämligen på lördag! Jag saknar fortfarande tema-gissningar!?!

2 kommentarer:

  1. Jag gissar på att det blir ett julrecept varje dag fram till julafton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en bra idé, men nope, får bli nästa år! :-)

      Radera