27 november 2012

FLÄTSTICKAD BYXDRESS


 
 
En liten byxdress till en ca 6 månader gammal bebis, med flätstickning framtill. En neutral liten dräkt med knäppning vid axeln och tryckknappar längs hela benen som passar både flicka och pojke, vilket är praktiskt om man vill ärva den vidare. Mönstret kommer från DROPS. Mössan de har stickat till har jag också gjort, den får visas vid nästa symöte på Husmorsskolan, kanske tillsammans med sockorna med flätstickning i samma garn! Dräkten tar en liten stund att sticka, även om jag inte hållit igång varje dag sedan jag började för ett par år sedan:-) Och fortfarande går bebiskläder mycket snabbare än vuxenkläder, vilket jag uppskattar!
 
 

5 kommentarer:

  1. Så fin!! Ser fram emot att få kika på de andra delarna! :)

    SvaraRadera
  2. Wow, den ser ju superproffsig och jättefin ut! Och mjuk och skön också.

    SvaraRadera
  3. Tack! Tur det, var en liten pärs ett tag:-) Kommer inte ihåg om de stickat den i annat garn egentligen, men jag klarar inte ylle, så blev bomullsgarn istället.

    SvaraRadera
  4. Så fin! Och du målar helt underbart!

    SvaraRadera